• Makale, Haber ve Duyuru Bloğumuz.. Arnikon Mühendislik
    Firmamızdan Haberler
    MEDYA ve BLOG
    Haber, Duyuru, ve Makale Bloğumuz...

Tüm Kategoriler

Demonte Kaldırma Gruplarının Vinç Arabaları Üzerine Etkileri
11     Admin     MAKALE     20/08/2020       663

Demonte Kaldırma Gruplarının Vinç Arabaları Üzerine Etkileri

Bir mühendislik ürünü olan Vinç arabalarımızın estetik görünüş, montaj/demontaj esnasında kolaylık ve imal edilebilirliği arttırmak için demonte edilebilir kaldırma gruplarımız dizayn edilmiştir. Tek kiriş ve çift kiriş vinç arabaları; Kaldırma Grubu, Yürütme Grubu, Tahrik Grubu, Kanca Grubu ve Bom Grubu olmak üzere 5 ana gruptan oluşmaktadır. Demonte edilebilir sistem kullanılmadan önce VDH/VDMH serisi vinç arabalarımız için aynı tonajlarda farklı kaldırma grupları tasarlanmaktaydı. Kaldırma grubu bom grubunun üzerine kaynak ile birleştirilmekte, büyük parçaların oluşturduğu yapı boya kabiliyetini düşürmekte ve ürünün görsel bütünlüğünü bozmaktaydı. Bu nedenlerden dolayı söz konusu problemler göz önünde bulundurularak demonte edilebilir kaldırma gruplarımız tasarlanmıştır. Bunun sonucunda; VDH/VDMH serisi vinç arabalarımız için aynı tonajlarda aynı kaldırma gruplarının kullanılması, Bakım ve arıza anında müdahale kolaylığı, İmal edilebilirliği kolaylaştırması sayesinde hızlı üretim/hızlı teslimat, Parça boyutlarında ki küçülme sayesinde hassas imalat, Daha küçük parçaların oluşturduğu yapı sayesinde parçaların boya ve kaplama kabiliyetinin artması, Artan kaplama kabiliyeti ile birlikte korozyon direnci yüksek ve uzun ömürlü ürünlerin imal edilmesi, Bütünü oluşturan parçaların montaj edilmeden önce boyanması vinç arabalarımızın görsel bütünlüğünü arttırmıştır.
Bogie Sisteminin Vinç yürütme Mekanizmaları Üzerindeki Etkileri
10     Admin     MAKALE     27/07/2020       565

Bogie Sisteminin Vinç yürütme Mekanizmaları Üzerindeki Etkileri

Gezer vinç sistemlerinde hareketi sağlayan yürütme mekanizmalarının performans, verimlilik ve kullanım kalitesini arttırmak için bogie sistemi, mühendislik ürünü olarak ortaya çıkmıştır. Yürütme mekanizmaları, yeni nesil Teker Blokları ve Bogie Sistemi ile birlikte maksimum yükleme hali ve maksimum yürütme hızında amaçlanan üstün performansa ve yüksek verimliliğe ulaşması hedeflenmektedir. Yürütme sistemlerinin çalışmasını doğrudan doğruya etkileyen konstrüktif unsurlardan biri raylardır. Rijit yapıya sahip olan vinçlerin raylardan uyumlu geçişini sağlamak, rayların pozisyonlarındaki düzensizliklerle olan bağı ortadan kaldırmak için Bogie ile birlikte bir balans sistemi oluşturulmuştur. Bogie Sistemi, vinç tam yükleme halinde ve maximum hızda çalıştığında oluşabilecek yüksek titreşimleri absorbe edip merkezkaç kuvvetlerinin etkisini en aza indirmektedir. Bu sayede, ray/teker aşınmasını minimize etmekte ve yüksek çalışma kapasitesine sahip olan vinçlerde oluşabilecek raydan çıkma tehlikesini de en aza düşürmektedir. Vinç arabalarının yürütme mekanizmalarında da kullanılan Bogie Sistemi (Sabit ve Oynar Yürüyüş Grubu) tekerlerin her daim raya basmasını ve yükün tekerlere orantılı dağılmasını sağlamaktadır. Yapılan değerlendirmeler, testler ve olumlu geri dönüşler sayesinde Bogie Sistemi ve Teker Blokları ile birlikte vinç yürütme sistemlerimizin üstün başarıya ulaştığını gözlemlemekteyiz.
Teker Bloklarının Yürütme Sistemlerine Etkileri ve Önemi
9     Admin     MAKALE     05/06/2020       1015

Teker Bloklarının Yürütme Sistemlerine Etkileri ve Önemi

Devamlı mukavemete (dinamik/statik) maruz kalan yürütme sistemlerinin en önemli donanımlarından biri Teker Bloklarıdır.
Yürütme sistemlerinin çalışmasını doğrudan doğruya etkileyen konstrüktif istekler ön planda tutulmalıdır. Çünkü, bu istekler krenin maksimum yükleme hali ve maksimum yürütme hızında hedeflenen etkin başarıya ve yüksek performansa ulaştırılacağı düşünülmektedir. Böyle bir öngörüyle, işletme emniyeti, yeterli ömür, montaj/demontaj esnasında kolaylık, sessiz çalışma, kolay bakım/yağlama, vb. gibi istekler her bir yürütme sisteminde bulunması gereken niteliklerdir. Bu niteliklere ulaşabilmek için yürütme sistemlerinin çalışma esnasında maruz kaldığı olumsuzluklar (Örneğin; ray hataları, yataklama hataları, imalat hataları vb.) ve montaj/demontaj aşamasında yaşanabilecek problemler çözüm odaklı düşünülmelidir. Bu amaçla söz konusu problemler göz önünde bulundurularak yürütme sistemleri için Teker Bloğu tasarım ve mühendislik ürünü olarak ortaya çıkmıştır. Ar-Ge ürünü olan Teker Blokları, tamamen yerli tasarım ve özel dizayn olan monoblok gövde olarak üretilmiştir. Monoblok gövde olarak üretilmesi montaj/demontaj sürecinde kolaylık sağlamaktadır. Alternatiflerine göre daha sessiz ve hassas bir yataklama sistemine sahip olmakla rulman, teker ve dişli kutusunun ömrünü arttırmakta, ayarlanabilir teker merkezi sayesinde Ray bozukluklarının olduğu yerlerde, merkezlerde +/- 15 mm hareket imkanı sağlamaktadır. Bu değerlendirmeler sonucunda ve hedef kitleden aldığımız olumlu geri dönüşler sayesinde, yürütme sistemlerinde bulunması gereken istekleri Teker Blokları’nın karşıladığı, hedeflenen etkin başarıya ve yüksek performansa ulaştırdığı kanısına varmaktayız.

Kurulduğumuzdan bu güne kadar Kalite Güven İstikrar prensibimizden taviz vermedik.

çünkü her bir müşterimizin en iyisine layık olduğu biliyoruz. Ürettiğimiz her Vinç_Sistemi bizi temsil eder ve doğal referanslarımızdandır. Memnun müşterilerimizden bazıları...